wtorek, 16 sierpnia 2016

Unboxing : Konwój 2.0



Konwój to asymetryczna gra karciana przeznaczona dla dwóch graczy. Jej akcja rozgrywa się w postapokaliptycznym świecie Neuroshimy, gdzie jedna ze stron konfliktu wciela się w siły Molocha kierujące się ku Nowemu Jorkowi, druga strona zaś jako Posterunek ma na celu nie dopuścić do ostatecznej zagłady miasta i zwycięstwa śmiercionośnej maszyny. Zanim jednak więcej o samej mechanice gry, zapraszam do zaznajomienia się z zawartością drugiej edycji tego tytułu.







Po otwarciu pudełka pierwszym co rzuciło mi się w oczy był jeden z moich ulubionych elementów (a przynajmniej jeden z najbardziej odczuwalnych jeśli go zaczyna brakować) - woreczek strunowy pozwalający na uporządkowanie części elementów znajdujących się w pudełku, w wypadku Konwoju są to żetony o których nieco później.


Nie mogło oczywiście zabraknąć instrukcji wyjaśniającej wszystkie zasady i mechaniki. Została ona całkiem czytelnie i dobrze spisana, jednak niestety po kilku rozgrywkach okazało się, iż nie do końca wszystko zostało w niej opisane dlatego trzeba było raz czy dwa sięgnąć do instrukcji zamieszczonej na stronie wydawcy (najprawdopodobniej do pierwszej edycji gry gdzie dokładniej np. opisano każdą jednostkę).

Rozgrywka toczyć się będzie na planszy w postaci trasy ułożonej z pięciu płytek reprezentujących kolejne miasta na tracie tytułowego konwoju. Płytki te są dwustronne z jednej strony przedstawiając obszary które dopiero zostaną odwiedzone, z drugiej zaś ich zniszczone odpowiedniki.




Jak przystało na każdą szanującą się grę karcianą i tutaj nie mogło zabraknąć... kart. Zostały one podzielone na dwie armie, a każda z nich posiada po 35 kart. Rewersy reprezentują symbole stron konfliktu, awersy natomiast posiadają bardzo ciekawe grafiki żołnierzy i maszyn, a co ważniejsze dla samej rozgrywki obie armie są zupełnie od siebie odmienne.




Na sam koniec pozostają żetony, jest ich około 40 i podczas gry służą do oznaczania zwiększonej (lub zmniejszonej) siły wybranych jednostek, zdolności specjalnych działających na niektóre karty, a także do oznaczania aktualnego Celu bitwy czyli dzielnicy gdzie będzie odbywać się najbliższe starcie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz