Dla graczy którzy znają Cywilizację z jej poprzedniego wydania, na ostatniej stronie Podręcznika przedstawiono wszystkie zmiany w odniesieniu do wcześniejszej wersji gry.
Dla każdego z uczestników przygotowano również dwustronne plansze opisujące z jednej strony przebieg tury oraz w skrócie wymienione możliwe do wykonania akcje. Z drugiej strony natomiast znajdziemy słowniczek pojęć.
Wszystkie zdobywane punkty kultury, siłę militarną oraz punkty nauki będziemy oznaczać drewnianymi pionami na jednym z trzech torów. Warto zauważyć, iż są one dosyć duże przez co cała gra zajmuje sporo miejsca.
Wystarczy, iż do torów tych łatwy dostęp będzie miała chociaż jedna osoba dzięki czemu mogą leżeć nieco z boku. Musimy jednak znaleźć miejsce na jeszcze jedną "planszę" na której ułożymy tor kart które będzie można kupować podczas rozgrywki.
Dla kart które będziemy dobierać na tor przedstawiony powyżej przygotowano jeszcze jedną planszetkę na której umieścimy również karty bitewne dobierane pod koniec każdej tury gracza.
Jak da się przewidzieć, tytuł zajmuje na prawdę bardzo dużo miejsca, a większość zajmują tory na których zaznaczamy aktualną punktację różnych wskaźników.
Głównym elementem gry są jednak liczne karty podzielone na osiem głównych grup : cztery epoki, z czego każda podzielona jest na karty cywilne oraz militarne. Do naszej dyspozycji przekazano ponad 300 kart.
Ostatnimi niewymienionymi jeszcze elementami są kosteczki w czterech kolorach : białe i czerwone, reprezentujące akcje militarne oraz cywilne jakie będziemy mogli wykonać w swojej turze, oraz niebieskie i żółte będące dostępnymi surowcami oraz robotnikami.
Drewniane żetony widoczne na zdjęciu służą do zaznaczania obecnego stanu na torach nauki/kultury/siły militarnej. Warto wspomnieć, iż dodano dla nich specjalne naklejki dzięki czemu żetony są dwustronne w wypadku gdyby jakimś sposobem przekroczono zasięg jednego z torów.
A tak wszystko prezentuje się w pudle. Wypraska pozwala zarządzać kartami wedle uznania pozwalając na np. odseparowanie niewykorzystywanych kart (przy udziale mniejszej niż 4 ilości osób).
Wszystkie zdobywane punkty kultury, siłę militarną oraz punkty nauki będziemy oznaczać drewnianymi pionami na jednym z trzech torów. Warto zauważyć, iż są one dosyć duże przez co cała gra zajmuje sporo miejsca.
Wystarczy, iż do torów tych łatwy dostęp będzie miała chociaż jedna osoba dzięki czemu mogą leżeć nieco z boku. Musimy jednak znaleźć miejsce na jeszcze jedną "planszę" na której ułożymy tor kart które będzie można kupować podczas rozgrywki.
Dla kart które będziemy dobierać na tor przedstawiony powyżej przygotowano jeszcze jedną planszetkę na której umieścimy również karty bitewne dobierane pod koniec każdej tury gracza.
Jak da się przewidzieć, tytuł zajmuje na prawdę bardzo dużo miejsca, a większość zajmują tory na których zaznaczamy aktualną punktację różnych wskaźników.
Głównym elementem gry są jednak liczne karty podzielone na osiem głównych grup : cztery epoki, z czego każda podzielona jest na karty cywilne oraz militarne. Do naszej dyspozycji przekazano ponad 300 kart.
Ostatnimi niewymienionymi jeszcze elementami są kosteczki w czterech kolorach : białe i czerwone, reprezentujące akcje militarne oraz cywilne jakie będziemy mogli wykonać w swojej turze, oraz niebieskie i żółte będące dostępnymi surowcami oraz robotnikami.
Drewniane żetony widoczne na zdjęciu służą do zaznaczania obecnego stanu na torach nauki/kultury/siły militarnej. Warto wspomnieć, iż dodano dla nich specjalne naklejki dzięki czemu żetony są dwustronne w wypadku gdyby jakimś sposobem przekroczono zasięg jednego z torów.
A tak wszystko prezentuje się w pudle. Wypraska pozwala zarządzać kartami wedle uznania pozwalając na np. odseparowanie niewykorzystywanych kart (przy udziale mniejszej niż 4 ilości osób).
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz