wtorek, 20 września 2016

Unboxing : Pandemic Cthulhu



"Starożytne istoty o wyjątkowej inteligencji, zwane Przedwiecznymi, wiją się u bram swoich kosmicznych cel. Wraz z ich przebudzeniem rozpęta się era szaleństwa, chaosu i zniszczenia tego, co postrzegamy jako rzeczywistość." ... zanim to jednak nastąpi zapraszam do zapoznania się z zawartością Pandemic Czas Cthulhu, najnowszej edycji gry o chorobach, tym razem jednak w wydaniu bardziej mrocznym.








Pandemic Czas Cthulhu został osadzony w dosyć ciemnej stylistyce uwydatniającej nieodłączny w dziełach Lovecrafta klimat grozy. 




Po otworzeniu pudełka naszym oczom ukazuje się tradycyjnie instrukcja i warto zwrócić uwagę na fakt, że jest napisana bardzo treściwie (zaledwie 12 stron licząc opisy postaci, Przedwiecznych, okładkę i wstęp fabularny), a zarazem bardzo zrozumiale wyjaśnia zasady panujące podczas rozgrywki.







Pod instrukcją znajdziemy niewielką wypraskę, a w niej żetony zapieczętowanych Bram oraz żetony Poczytalności (odpowiadające punktom życia, jednak ich utrata niekoniecznie oznacza przegraną).






Graczom przyjdzie zwiedzić cztery najbardziej popularne miasta Arkham, Kingsport, Innsmouth a także Dunwich. Każde z nich zostało podzielone na 'dzielnice' na których pojawiać się będą kultyści oraz straszliwe Shoggothy. Łącznie teren rozgrywki ograniczony jest do 'zaledwie' 24 pól, jednak niekoniecznie ułatwia to rozgrywkę.



Ilość kultystów i Shoggothów jest bardzo ograniczona, a brak możliwości wystawienia jednego z nich może doprowadzić do przegranej. 



Oczywiście nie mogło zabraknąć kości. Nie jest ona wykorzystywana często, jednak może doprowadzić do utraty poczytalności lub pojawienia się nowych kultystów. 





Do dyspozycji graczy przeznaczono siedem różnych postaci : Detektywa, Lekarza, Kierowcę, Łowczynię, Iluzjonistę, Okultystkę oraz Reporterkę. Każda z postaci poza swoją dwustronną kartą postaci posiada całkiem ładną figurkę.



Cechą która przede wszystkim odróżnia nowe wydanie Pandemica od jego standardowej edycji, jest 12 kart Przedwiecznych wprowadzających do gry nowe utrudnienia takie jak np zmniejszenie ilości dostępnych w puli kultystów.


Miejsca gdzie będą pojawiać się nowi kultyści, oraz karty wskazówek dzięki którym można łatwiej podróżować i zamykać Bramy podzielono na dwie talie odpowiadające tym z tradycyjnej wersji gry. W talii wskazówek znajdują się również nieliczne, za to potężne artefakty dzięki którym graczom łatwiej zwyciężyć.



Do dyspozycji graczy oddano również cztery dwustronne karty pomocy opisujące m.in. dostępne akcje.







A tak wszystko prezentuje się w pudełku :

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz